Rant

I had a really awful day so… whatever. I don’t give a shit anymore. Besides, I might delete this post when I’m over it but yeah. I just had to… fuck. Whatever.

So, this morning started with a stupid clinician. I don’t usually judge people’s stupidity in public but I’m irritated so… But before anything else, I will always, always understand and never judge clinicians doing extraction in a semi wrong way. But times like these, I could always make an exception. So yeah. I was an intern in the Oral Surgery Department. It was my first “real” internship, so I was so giddy. Little did I know, that a fucking clinician would ruin everything. So, this clinician was extracting 27 and 28. Normally erupted but only little crown left. It took too much time for her to elevate so she asked for my help. I gladly helped her. But then, this clinician asked me to get her minnesota in the 2nd floor office. I was a fucking intern that time, I am fucking doing something, it’s not part of my work to just go out of the department to run for the things she forgot to bring. I told her that I was an intern, she told me to pretend I’m going to use the bathroom. WTF. I’ve wanted to be an intern to learn things, and observe. I’m not a fucking runner or utusan, bitch. It wasn’t my fault you didn’t think of bringing a retractor when you decided to extract a fucking third molar, and an upper at that. But since I’m training myself to become nice, I told her that I’ll just borrow a minnesota from another fucking responsible clinician. And so I did. She asked me to retract it. I became an instant assistant. Fuck it. When I got annoyed, I told her that I’ll just borrow eye protector and decided not to go back. LOL. I’m a bitch, I know, sorry. IDGAF. Later on, she was slight screaming happily that she was able to extract both the tooth, at the same time. And I’m, like, oh no. She was claiming both teeth were fused. Almost all interns went to the clinician to see how “incredible” her work was. I got skeptical. I asked her if she saw the teeth fused in the radiograph, she said it was separated. And I’m, like, shit. While everyone was rejoicing that it was fused or what. The clinician then bragged the teeth being fused, that it was an abnormality, to the two present CS. She was even thanking God that she was able to extract such a case. One of the CS asked what it’s called, one intern said concrescence, I then said it was just ankylosed. The CS wasn’t able to see the extracted teeth clearly and based his idea on what the clinician has described and his 2-second observation. So, the other intern and I were then wrong according to the CS. The CS even laughed at me. Then, he asked if it’s fusion or gemination. I said, it was ankylosed. LOL. The CS then look irritated at me and said, “ano ba ang ankylosis?" so I answered, "fusion of the tooth to the bone." He then replied, "o, so paano magiging ankylosis ‘yan?" he was kinda irritated at me already. I asked the other intern to get the extracted teeth and separate it. She was able to separate it and it revealed bone and whole teeth roots. The CS then said, "nako, natanggal mo yung bone" to the clinician. I don’t blame the CS, he trusts his students to know better, so he doesn’t check much. But sometimes, clinicians just forget their fucking brains somewhere. After everything, the clinician working screamed, "interns!!!" to help her find saline solution and irrigate the area. And I didn’t fucking looked at her because, fuck her. First of all, you calling us that way was rude and unnecessary. Second, we work for the CS, not for clinicians. We aren’t assistants, we are interns. We semi proxy CS. Get your brains together or next time I’m going to fucking bitch out. Stop being rude… especially when you’re an idiot.

And that wasn’t the end of my day. My pedo rehab only had 4 cases accepted. Great! How lucky. I spent 500 Pesos for… gaaah.

Then, I learned that I was banned for 4 days from our booth and now I owe DHT 400 fucking pesos. FML. I just hate how dance practice attendance has a sanction of ban. Plus 1 ban day for excomm. You know, you do so much for the team, yet you still get the worst sanctions… eveeeer. I even attended an 11pm-12am meeting with a fucking videographer. I usually stay late for some fucking DHT things, and this is what I get—debt and ban. Well, it has been a rule since forever, but I just feel that it’s so unjust in our part. You can’t just reason that out because, fuck Philippines. Those are the rules. Fucking, idiotic rules. I wanna cry because I can’t do anything about it. Because it’s what the rules say. Because I’m a bitch if I speak out. I’m always a bitch… because I really am. But being a bitch won’t even help this issue… because fuck Philippines.

So, next, I just learned that my crush wants to set me up with his fugly best friend. Fuck you, fucktard. HAHAHAHA. I am literally fucking laughing at myself right now. It’s so babaw but I can’t help it, it affected my mood somehow. HAHAHA.

Next, our internet subscription got cancelled because of poor signal and we were asked to just get a fucking refund. Fuck you, Smart Bro. HAHAHA

Next, my mom keeps bugging me about our scrubs. She wants all the sizes by today and I can’t fucking complete the list because fuck, I’m busy thinking about surgery preboards. It’s annoying that she made a down payment for the whole team using her money when I said not to. I know she’s only trying to help, but what if it wouldn’t push through for some fucking reason. I can’t just let her 20k go to waste. That’s like worth a designer bag!

I haven’t eaten my lunch right just because I wanted to share it with people who wanted to taste Jhoey’s pasta, but yeah, they kinda finished everything and I don’t fucking like karenderia food unless it’s bacon and I don’t like walking along gastambide on a fucking hot weather on a fucking lunch time. I was so hungry until I came to my dorm for dinner. I had to cook and all. And my boyfriend and mom kept calling alternately annoying me with things that could wait after I’m done being famished. They wanted to talk to me even if I said I wanted to eat first. God, I wanna cry of irritation. In the end, I lost my appetite and wasn’t able to finish my dinner and my sister doesn’t want to wash my dishes because it has leftovers. I’m going to put the dishes beside her while she sleeps because I’m a demon who curses the world.

Ursal, et al.

imageFrom L-R: Bebegurl Bianca, Bebemamang Icing, Dr. Formantes, me, Bebegurl Jhoey, and Bebeboy Carlo.

So, I’m back to blogging about school! Well, ‘cause school just started. Anyway, my group’s thesis was chosen to represent University of East - College of Dentistry in this year’s International Association for Dental Research - Southeast Asia competition.

Our thesis is entitled Calamansi-Honey-Sodium Bicarbonate (CHSB) paste facilitates Extraction Wound Healing in Wistar Rats. We have proved that CHSB paste significantly hastens fibroblast and collagen synthesis and is bacteriostatic! Thus, significantly hastens extraction wound healing.

image

My business attire! Red blazer for UE. LOL.

image

imageimage

We didn’t win the competition but it was all worth the stress because of the bond our thesis group have made with our awesome associate dean, Dr. Blesilda K. Formantes, throughout the entire process! We got to know how kulit, funny, smart, and nice she is. Huhu, I love her so much! We also got to bond with Dr. Esquillo! <3

imageBut despite our loss, I know that we deserved the win, but you can’t have it all, you know. Being the prettiest there and having the nicest poster and table clinic is, like, too much they couldn’t handle it. Hahaha :P Sorry, confident.

I don’t intend to bash the winner (Banana leaf which was autoclaved and treated with epinephrine as retraction cord) but, any thread autoclaved and treated with epinephrine could be used as a retraction cord. Threads are even more accessible than a banana tree. I mean, yeah, it’s a good research, but let’s be realistic, if you want something really innovative, this is not the way to go. Or maybe I’m wrong. Whatever. Just saying, hahaha, competitive e. Not good at being sport, sorry. Nevertheless, congratulations!

Soooo, this is what I wore when I officially moved in to my dorm. Yay me! And wish me luck, guys.

Anywaaaay, is this skort cute or what! I’ve hoarded this since 6th grade (yes, you heard that right! Lol!), so approximately 10 years. But I’ve had this since 3rd grade but it was too loose to wear. Haha, so yeah. I’ve waited long enough to see this trend and be able to wear it again. And I chose to wear it on my last summer break hurrah. Talk about patience. Haha.

Whachu guys think about using childhood clothes?

Tell the World I’m Coming Home

I kinda wore this to two occasions. First is when I transferred things to my new home, and second is during Ate Monique and Kenneth’s thanksgiving dinner. What I love about this outfit is how laid-back and charming it looks. The denim long-sleeves made it laid-back, perfect for moving in. Heck, I don’t wanna freak out my neighbors by being overdressed while moving in. Haha.

I wasn’t wearing my long-sleeves most of the thanksgiving duration to make me sorta blend in the event. But honestly, I wouldn’t be wearing this for this occasion if I weren’t in a rush all day. Nonetheless, it still worked! :)

Peonies

Feeling extra pink and flowery when I wore this to Tito Mon’s (my boyfriend’s dad) birthday dinner!

Bolinao, Pangasinan, Philippines
First beach trip with the boyfriend, yay! Haha

Mariveles, Bataan, Philippines

Mariveles, Bataan, Philippines
Best experience yet!

Nasugbu and Calatagan, Batangas, Philippines

And this is why I love this country.

The Grass and That Floral Dress

Wore this to a video shoot for our organization’s avp. Well, partly wore. I kinda wore a lot of clothes that day.Here’s another version of that outfit.
So yeah, meet my awesome immediate DHT family (don’t ask, haha).

Sunbird part dos

So this is how I styled the top casually and lunch date ready!

Perfectly Winged

What I wore to a morning meeting. :)

stylestreetfashion:

http://shefashionista.tumblr.com/
tbdressfashion:

jeans shorts


😻

The Wind is Howling

imageThis is what I hate when I wear a neat ponytail, the wind just blows everything away my face making me look just awful. Haha. Anyway, this is what I wore yesterday to run some errands, attend a meeting, go to an impromptu dinner with Monarch’s friends, and go searching for some macaron in Tomas Morato. Haha.

image

See what I mean about the wind and my hair and face? Haha.

image